بازار فروش قیسی زردآلو عمده

قیسی زردآلو از آن دسته محصولات پر متقاضی است که طی فرآیندی از میوه ی زرد آلو به دست می آید. کشور ما از نظر تولید و صادرات قیسی زرد آلو جایگاه دوم جهان را در انحصار خود دارد. مرغوب ترین قیسی کشور معمولا در استان آذربایجان تولید می شود که در دو حالت ممکن یا بخش عمده ای از آن در کشور شده یا وارد بازار های مصرف جهانی می شود. بنابر این، بهترین بازار فروش قیسی کشور با تجارب جندین ساله ای که هنگام صادرات و فروش قیسی زرد آلو به دست آورده می تواند با کیفیت ترین محصولات خود را به نرخ ارزان و از طریق نمایندگی های فعال سراسری یا به صورت اینترنتی به دست عموم مردم برساند.

بازار فروش قیسی زردآلو عمده

نحوه تولید انواع قیسی زردآلو

نحوه تولید انواع قیسی زردآلو تولید قیسی زرد آلو در کشور به شیوه های گوناگونی انجام می شود. برای مثال تهیه قیسی به روش سنتی تا به امروز پا بر جا است و توسط بسیاری از بانوان در حال انجام می باشد. به طور کلی قیسی زرد آلو به دو روش تهیه می شود: قیسی آفتابی و قیسی دودی. قیسی زرد آلویی که از نوع دودی باشد، معمولا در شهر شاهرود تولید می شود. همچنین، قیسی زرد آلوی آفتابی عمدتا محصول شهر تبریز است. در ادامه به تفاوت و روش هر یک اشاره خواهیم کرد:

  • برای تهیه قیسی زرد آلوی دودی، برگه های زرد آلو را مرتب روی سطح چوبی می چینند. بعد، این سطوح چوبی را درون کوره گذاشته و به همراه مقداری گوگرد حداکثر 12 ساعت آتش می گیرند. سپس از کوره خارج شده و در معرض نور خورشید قرار می دهند تا مقداری خشک شوند. در مرحله بعد مغز هسته ی خشک شده را لای یک تا دو برگه قیسی می گدارند. گوگرد استفاده شده در این روش حساسیت زا است.
  • در مرحله ی نخست تهیه قیسی زرد آلوی آفتابی، هسته ی میوه را خارج کرده و درون ظرفی که جریان هوا در زیر آن به خوبی انجام می شود، پارچه تمیز پهن کرده و میوه ها را روی آن می چینیم و پارچه دیگری روی آن ها قرار می دهیم. سپس ظرف فوق را یک یا نهایتا دو روز در معرض آفتاب قرار می دهیم. دو یا سه روز بعد قیسی ها را در محل سایه خشک می کنیم.

خرید ارزان قیسی زردآلو کیلویی

خرید ارزان قیسی زردآلو کیلویی

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، بهترین قیسی زرد آلوی کشور در آذربایجان تولید می شود. از همین رو ارزان ترین و البته مرغوب ترین قیسی در همین استان یافت می شود. مدتی است که نرخ قیسی زردآلو با نوساناتی مواجه شده است که مهم ترین آن ها، دخالت واسطه ها می باشد. مهم ترین عواملی که سبب افزایش قیمت قیسی می شوند مواردی چون مرغوبیت، درجه چندم و نژاد آن است. اما می توانید این میوه را با نرخ کم از فروشگاه ها خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما